close
Blogtrottr
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 電腦網路 - 發問中
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 電腦網路 - 發問中 
重要隨身碟異常 急! 20點奉上!
Dec 10th 2014, 12:54

今天資訊課時,同學跟我借隨身碟灌遊戲,還給我後就出現異常了..
該隨身碟插入電腦後,會先詢問是否先掃描,並以何種程式開啟,和之前一樣
其後,每當我想打開隨身碟的資料夾時,檔案搜尋個幾秒,大部份檔案都查出來後,就會自動跳出來,我發現只要打開資料夾,或瀏覽掃描之,皆會讓usb重新讀取,且再次出現是否先掃描的選項。
再者,我嘗試用備份來搶救隨身碟,但是通常在資料夾打開的幾秒內,僅能複製幾個較小的檔案,之後就會顯示來源資料夾不存在。資料夾內把隱藏檔打開後,有看到autorun.inf和RECYCLE。
我曾用新毒霸以及kavo killer作掃毒,不過沒有效果,就連用檔案總管開起複製,也會一再的跳出。
不知道這種情況是usb部分損壞還是重了其他讀了?拜託各位高手指教!
20點奉上!

This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.
Want something else to read? How about 'Grievous Censorship' By The Guardian: Israel, Gaza And The Termination Of Nafeez Ahmed's Blog

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    kko2oj3x91bmh 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()